54.jpg

Wie is Mehdi Deschrijvere?

Mehdi Deschrijvere werd geboren in Vilvoorde. Zijn moeder is Indiaase. Enkele jaren geleden verhuisde hij met zijn partner David naar Mechelen, waar hij zijn eigen modellenbureau runt.

Mehdi vertelt over:

De mode-industrie

‘Ik wilde graag in high fashion werken, maar helaas heb ik daarvoor niet de juiste maten. Daarom figureer ik vooral in reclamecampagnes. Ik kijk op naar modepilaren als Anna Wintour, Naomi Cambell en Beyoncé. Ik lees veel over mode en ben fan van fashionprogramma’s. Daardoor ken ik de modebranche door en door.’

Dingen opgeven

‘Je moet veel dingen opgeven als je succes wil hebben in de modellenwereld. Zo kan ik niets op voorhand plannen. Soms moet ik afspraken met vrienden of familiefeestjes op het laatste moment afzeggen. Ik mis mijn familie. Door de chaotische modellenwereld zie ik ze niet zo vaak, ook al wonen ze in Vilvoorde. Mijn zusje is trouwens mijn favoriete persoon op aarde. Ik ben dol op haar.’

‘Mijn partner, David, is interieurfotograaf. Ik ga 100 procent voor mijn modellenwerk. We zijn bezig met onze carrière en willen in onze relatie niet te afhankelijk zijn van elkaar. We gaan elk voor de top in onze sector.’

‘Ik haal zoveel voldoening uit mijn job, dat er geen onderscheid meer is tussen mij als persoon, als fotograaf en als model. Waar ik wel een evenwicht in zoek, is de geslotenheid en de ‘zo hoort het’-mentaliteit, die ik van mijn Belgische vader en moeder uit India meekreeg. Die botsen soms.’

‘Alles in mijn leven doe ik zelf. Ik heb geen tijd om bezig te zijn met feesten en drinken, zoals veel van mijn leeftijdsgenoten. In mijn vrije tijd sport ik veel. Ik doe aan bootcamp, zwemmen en fitnessen.’

Harde wereld

‘De modellenwereld is een harde wereld, maar ik wil niet te hard worden. Ik ken mijn grenzen tijdens een shoot en vind het belangrijk dat mijn modellen na een shoot een goed gevoel overhouden. Zo kan ik tegen een model zeggen dat ze op haar eten moet letten en meer moet sporten. Dat is nooit gemeen of beledigend bedoeld.’

‘Ik geef de modellen van mijn agency een begeleiding op maat. Zij moeten zich onderscheiden, het beste van zichzelf laten zien. Ze moeten kunnen communiceren met klanten, lef en hersens hebben. Ze zijn immers het imago van mijn agency. Elke klant verdient respect en inzet. Een model dat zijn of haar neus ophaalt om de catwalk te doen voor een klein merk, kan meteen vertrekken. Elke klant is hier koning. De bekende én de onbekende.'

 

Dit artikel verscheen in 2015 in het magazine Living in Mechelen.

Tekst: Sita-Grace Toko Foto: Kurt Deruyter